نکات مهم درباره درب و پنجره ‏UPVC

پنجره‌های یو پی وی سی در سال‌های اخیر در ایران بسیار موردتوجه قرار گرفته و افرادی که قصد ساخت ساختمان مسکونی، تجاری و اداری را دارند از این نوع پنجره‌ها استفاده می‌کنند. پنجره یو پی وی سی به دلیل مزایای زیادی که نسبت به پنجره‌های شیشه‌ای و قدیمی دارد توانسته فروش بسیار خوبی را تجربه کند و حتی صاحب‌خانه‌ها برای تعویض پنجره معمولی خود با این نوع از پنجره‌های متفاوت و کاربردی، اقدام نمایند.

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در وب‌سایت نیم در برای شما عزیزان محیا شده است نکات مهم و اساسی درباره پنجره‌های upvc را خدمتتان ارائه خواهیم داد تا درصورتی‌که شما صاحب این‌گونه از پنجره‌ها هستید یا می‌خواهید برای نصب آن‌ها اقدام نمایید، اطلاعات مفید و اساسی را کسب نمایید.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه هستید، سپاسگزاریم.

علت بسته نشدن پنجره دوجداره

همان گونه که میدانید، پنجره upvc یا همان دوجداره از اجزا و بخش‌های مختلفی تشکیل شده است از این بخش‌ها می‌توان به چهارچوب اصلی پنجره که از جنس پروفیل upvc است و همچنین شیشه دوجداره و لولاها می‌توان اشاره کرد. بسته نشدن پنجره دوجداره به طور کامل و قرار گرفتن در مکان مخصوص خود می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد که در ادامه به آن‌ها خواهیم پرداخت. اولین مورد در بسته نشدن پنجره دوجداره را می‌توان به هم خوردن رگلاژ پنجره اشاره کرد. ممکن است در اثر باز و بسته کردن پنجره در درازمدت یا انداختن وزن سنگین بر روی آن لولاهای آن دچار خرابی یا کج شدن شوند و برای رفع این کار درصورتی‌که پنجره شما استاندارد و با کیفیت باشد به‌راحتی می‌توانید با استفاده از پیچ گوشتی پیچ درون لولا را سفت کرده و در صورت صدا دادن آن می‌توانید با استفاده از روغن به چرب کردن لولاها بپردازید و در این صورت شما خواهید دید که مشکل بسته نشدن پنجره شما در صورت شل بودن پیچ‌های اصلی به طور کامل رفع خواهد شد. همچنین به دلیل اینکه لولاها جز اجزای سازنده ظریف پنجره‌های یو پی وی سی هستند، ممکن است دچار خرابی به‌صورت کلی یا شکستگی شوند که در این صورت شما لازم است نسبت به تعویض این لولاها اقدام کرده و محصول جدید را جایگزین لولاهای قدیمی و خراب نمایید. لازم به ذکر است این کار احتمال دارد مقداری دشوار باشد و شما عزیزان نتوانید به‌راحتی نسبت به تعویض این لولاها اقدام فرمایید به همین دلیل لازم است تا با تعمیرکاران حرفه‌ای تماس گرفته تا در اسرع وقت و در کمترین زمان ممکن نسبت به تعویض و تعمیر آن‌ها اقدام نمایند. یکی دیگر از دلایل اصلی بسته نشدن پنجره دوجداره انقباض و انبساط‌هایی است که در اثر تفاوت دمای هوا در تابستان و زمستان رخ می‌دهد و موجب بزرگ و کوچک شدن قاب پنجره یو پی وی سی می‌شود، به همین دلیل لازم است تا پیش از انجام هر کار زیر ساخت مناسب برای پنجره را در نظر بگیرید. برای مثال از قرار گرفتن فوم‌های مخصوص در قالبی که قرار است پنجره یو پی وی سی در آنجا مستقر شود مطمئن شوید. این فوم‌ها سبب می‌شوند تا در انقباض و انبساط جای کافی برای پنجره وجود داشته باشد تا مشکل بسته نشدن پنجره در طول زمان برای صاحبان آن‌ها رخ ندهد.

 

راه‌های جلوگیری از نشت آب پنجره دو جداره

همان گونه که گفته شد، پنجره دوجداره از چندین بخش تشکیل شده است و هر بخش کار مخصوص به خود را انجام می‌دهد. یکی از امکاناتی که در برخی از پنجره‌ها وجود دارد شیارهای تخلیه آب هستند که سبب جمع‌آوری آب و خروج آن به بیرون خواهند شد. این قابلیت در قیمت پنجره upvc تأثیرگذار بوده و وجود آن می‌تواند بسیار کاربردی و مهم باشد؛ اما ممکن است که این شیارها به‌مرور زمان کثیف شده و شاخ برگ درختان وارد آن شوند و این شیارها دیگر قادر به عبور آب از خود نباشند. به همین دلیل بهتر است هرچند مدت یک‌بار این شیارها را به‌خوبی تمیز نمایید. دلیل دیگر نشت آب پنجره دو جداره به لاستیک‌ها و عایق‌بندی مخصوص این‌گونه از پنجره‌ها بازمی‌گردد. به این صورت که به‌مرور زمان ممکن است این لاستیک‌ها فاسد شوند و نتوانند به‌خوبی سابق مانع از نشت آب شوند که برای رفع این موضوع لازم است تا با تعمیرکاران متخصص و حرفه‌ای تماس گرفته تا در اسرع وقت برای رفع این مشکل و جایگزینی لاستیک‌های جدید با لاستیک‌های کهنه اقدام نمایند. این عمل موجب می‌شود تا شما دیگر نیازی به تعویض پنجره خود نداشته باشید و بتوانید با کمترین هزینه مشکلات مربوط به نشت آب را به کلی رفع نمایید.

راه‌هایی برای از بین بردن بخار شیشه‌های دو جداره

در فصل سرما و زمستان و همچنین فصولی که رطوبت هوا زیاد است ممکن است با پدیده بخار شیشه پنجره دوجداره مواجه شده باشید. این مشکل بسیار آزاردهنده است زیرا در اکثر موارد امکان تمیز کردن و رفع بخار آن وجود ندارد. این دلیل می‌تواند دلایل مختلفی داشته باشد؛ زیرا شیشه این نوع پنجره‌ها دارای دو بخش هستند به دلیل اینکه فضای میان آن‌ها پر شود معمولاً از گازهای مختلفی نظیر کریپتون و آرگون استفاده می‌شود. لازم است بدانید که این گازها فرار هستند و به‌مرور زمان ممکن است بر اساس شرایط محیطی و آب و هوایی از بین بروند. با این تفاسیر یکی از راه‌های از بین بردن بخار شیشه‌های دوجداره عایق بندی دوباره و پر کردن فضای خالی بین آن‌ها با استفاده از این نوع گازها است که این امر بهتر است توسط کارشناسان و تعمیرکاران حرفه‌ای درب upvc و پنجره upvc صورت گیرد. لازم است بدانید هنگام مواجه با بخار شیشه ممکن است مشکلی در شیشه‌های پنجره دوجداره شما رخ داده باشد. برای مثال ممکن است شیشه دچار ترک یا شکستگی جزئی شده باشد که همین موضوع سبب شده تا بخار میان پنجره دوجداره قرار گرفته و مشکلاتی را برای شما ایجاد نماید. برای رفع این مشکل ساده‌ترین و بهترین راه تعویض شیشه بوده که لازم است توسط تعمیرکاران حرفه‌ای صورت گیرد. یکی دیگر از راه‌های از بین بردن بخار شیشه‌های دوجداره تعویض عایق‌های پنجره است. این کار بازهم باید توسط تعمیرکار صورت گیرد و فرد تعمیرکار پس از بررسی پنجره در صورت نیاز به شما خواهد گفت که با تعویض عایق‌های لاستیکی این مشکل به طور کامل برطرف می‌شود.

 

کاربرد چسب سیلیکون در عایق کردن پنجره‌های دوجداره

یکی از محصولات کاربردی که باعث عایق شدن پنجره‌های دوجداره خواهد شد استفاده از چسب سیلیکون است. شما با استفاده از چسب سیلیکون که قیمت به نسبت پایینی نیز دارد به‌راحتی می‌توانید درزهای پنجره دوجداره خانه یا محل کار خود را پوشش داده تا مشکلاتی نظیر بخار کردن شیشه یا نشتی آب به‌طورکلی رفع شوند و پنجره شما با کمترین زحمت دوباره عملکردی مشابه با پنجره نو را داشته باشد.

 

راهکاری برای تمیز کردن شیشه انواع درب و پنجره

 

برای تمیز کردن شیشه‌های دوجداره شما به‌راحتی می‌توانید با استفاده از آب و شوینده این عمل را انجام دهید و پس از بین بردن گردوغبار و همچنین کثیفی‌ها با استفاده از دستمال تمیز و نرم و همچنین محلول شوینده شیشه آن را تمیز و براق نمایید. لازم است بدانید که استفاده مداوم از آب و شوینده ممکن است به پنجره شما آسیب برساند پس بهتر است هرچند مدت یک‌بار آن را با استفاده از دستمال و محلول شوینده آن را تمییز نمایید تا کثیفی و آشغال‌ها افزایش نیابند. این کار موجب می‌شود تا هم تمیز کردن آسان‌تری داشته باشند و همچنین طول عمر مفید آن‌ها افزایش یابد.

سخن آخر

در این مقاله که توسط کارشناسان ما در فروشگاه اینترنتی نیم در برای شما کاربران عزیز محیا شده بود به بررسی مشکلات نشتی آب و همچنین بخار گرفتن پنجره یوپی‌وی‌سی پرداختیم و شمارا با راه‌های رفع آن آشنا کردیم. درصورتی‌که هرگونه مشکلی برای پنجره یوپی‌وی‌سی شما رخ‌داده باشد و نیازمند به تعمیر آن‌ها هستید به‌راحتی می‌توانید با کارشناسان ما تماس گرفته تا برای اعزام تعمیرکاران مجرب و حرفه‌ای اقدام شود.

از اینکه تا انتهای این مقاله با ما همراه بودید، متشکریم.

نظر خود را وارد کنید